2010-04-21
 14:09:53

Fasten your seatbelts.......

Tja, ungefär så här ser jag ut....
Ok, då börjar vi den här resan......

Det här är jag, en kvinna på 42 år och 112 kg.

Jag har egentligen redan genomgått en GS (Gastric Bypass) 1997, men det gick inte så bra till slut.
Jag menar, det gick bra först, jag gick ner i vikt och jag skötte mig exemplariskt. Åt rätt och motionerade, för det är inte bara så att man gör det här ingreppet och sedan så lever man på som innan. Nej, man måste helt ändra livsstil för att det ska vara effektiv hela livet ut.

Men som sagt det gick bra ända tills jag blev med barn...... och förlorade den..........

Då måste man också veta att jag hade väntat i över 13 år på att bli med barn. Jag körde på hela tiden utan någon som helst preventivmedel, men det blev aldrig något.

I alla fall.... i och med att jag förlorade barnet (en liten tjej som skulle ha hetat Rebecka) kändes det som om någon hade ryckt undan mattan under mina fötter och jag föll ner i en djup avgrund.......
Jag slutade upp att bry mig om mig själv. Brydde mig inte om vad jag åt, brydde mig inte om att motionera längre. Jag bara satt i soffan........ Det kändes som om mitt liv har tagit slut........
Så helt klart så började kilona komma tillbaka. En efter en.....

Så nu är jag här igen......... Jag ska genomgå en GS igen om ca 6 månader.

I den här bloggen kommer jag skriva väldigt mycket om mina tankar och känslor inför det här ingreppet. Men ingen fara, även annat lär väl komma upp på tapeten här. Tokiga, ledsna, roliga, osv saker........

Mycket kommer också handla om min tjej, som jag fick sedan år 2001, min lilla ängel Jenniefer. Och hon ÄR verkligen en liten ängel. Och det menar jag bokstavligen......
Hon har räddat mitt liv otaliga gånger. Men ingen fara...... hon är ändå en busig och ibland trotsig tjej som alla andra.

Ni, som följer min "resa" här hoppas jag kommer känna sig väl underhållna (hihi).

Ta hand om er allihopa och jag skriver snart igen.
Ha det så gött gott folk!

//Evi


eva

hej.fin blogg.kram



PUBLICERAT: 2010-04-21, 20:41:46 | URL: http://eva71.blogg,se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: